برای رسیدن به این مهم، شما نیاز به زمان و تمرین تکنیکهای فروش خواهید داشت. در این مطلب، مهم ترین تکنیکهای فروش را که همگی جواب خود را پس داده اند، بیان میگردد.
تکنیکهای فروش چیستند؟
تکنیکهای فروش یکسری روش برای فروش توسط یک شخص یا یک تیم فروشنده است که به بالا رفتن درآمد و فروش بیشترختم میشود. این تکنیک ها معمولاً بر اساس تجربیات گذشته و از طریق آزمایش و خطا به دست میآیند. یک تکنیک فروش، میتواند برای فروش کالا یا ارائه خدمات مناسب باشد.
تکنیکهای فروش، به ما کمک میکنند که اهداف مشخصی را در جهت افزایش فروش خود در نظر بگیریم، اما میزان موفقیت در این امر به مهارت، تمرکز و ارتباطات ما نیز بستگی دارد.
چند تکنیک مهم و کاربردی برای افزایش سود و فروش :
1-درک بهتری از محدوده بازار خود داشته باشید
یک تکنیک مهم فروش این است که بدانید به چه شخصی کالا یا خدمات خود را میفروشید. دانستن نام شخص یا فروشگاه یا شرکت، آدرس آن و محصولات آن، برای شما کافی بنظر نمیرسد. شما باید مشتریان خود را بشناسید و کارهایی که میتواند زندگی آنها را راحت تر کند، مورد توجه قرار دهید.
همچنین باید بدانید که رقبای شما چه کسانی هستند؟ میزان رقابت چقدر است و برای برتری بر آنها به چه راه حل هایی نیاز دارید؟ این تکنیک باید نهایتاً به پیدا کردن راه حلهای خلاقانه ای بینجامد که شما را از رقیبان متمایز کند.
2-از مشتری خود یک قهرمان بسازید
همواره داستان ها میتوانند اثرات قدرتمندی بر تغییر رفتار افراد داشته باشند. منظور از داستان، تعریف کردن قصه نیست، بلکه منظور این است که برای مشتری خود، یک سفر خرید که دارای یک قهرمان به نام مشتری است خلق کنید.
نقش شما مانند یک مربی است. به عنوان مربی در این سفر، باید بتوانید به قهرمان نشان دهید که درک درستی ازمشکلات احتمالی مشتری دارید. سپس با خردمندی، راهکار و دید جدیدی به او نشان دهید. فهماندن این نکته که محصولات شما چگونه میتوانند حلال مشکللات او باشد.
به این ترتیب، مشتری را به سمت انجام یک واکنش سوق میدهید. قهرمان شما با اعتماد به نفسی که پیدا کرده است، تمایل پیدا میکند که از پیشنهادات شما استفاده کند. در انتهای داستان، مشتری باید قهرمان اصلی باشد، نه شما.
هر چند بسیاری از فروشندگان، با تأکید بر خود، تلاش میکنند نشان دهند که آنها حلال اکثر مشکلات هستند، در حالی که باید به نحوی به مشتری برخورد کنید که حس کند او کسی است که با انتخاب محصولات شما، به مشکلاتش پایان داده است. در این صورت نه تنها فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد، بلکه مشتریان وفادار بیشتری را نیز خواهید داشت.
3-صبح زود یا بعد از ظهر تماس بگیرید
اینکه چه ساعتی با مشتری تماس بگیرید و بتوانید پاسخ مثبت دریافت کنید خیلی مهم است.
این زمان بسته به نوع شغل و سبک زندگی مشتریان شما میتواند متفاوت باشد. بهترین زمان برای تماس معمولاً بین 8 تا 9 صبح و ساعت 4 تا 5 بعد از ظهر است. چرا که معمولاً افراد در اول صبح یا پایان روز کاری، حال و هوای بهتری دارند واحتمال موفقیت درمذاکره ببیشتر است.
4-بیشتربه مشتری گوش دهید و کمتر صحبت کنید
دلیل اینکه که ما معمولا نسبت به خرید از فروشندگان و بازاریاب ها محتاطانه عمل میکنیم، این است که این افراد معمولا فشار زیادی روی ما ایجاد میکنند. بهتر است به جای آن که مداوم صحبت کنید، کمی به مشتری گوش بدهید.
گوش دادن به سؤالات، تردیدها و نگرانیهای مشتری، میتواند به شما کمک کند که تعامل بهتری با وی داشته باشید و مشتری نیز در پایان گفتگو بیشتر به شما اعتماد خواهد کرد.
افزایش اعتماد مشتری = افزایش فروش و سود شما
5-بیشتر از نیازها و راهکارها صحبت کنید
اگر شما یک راه حل مناسب ارائه دهید، به احتمال زیاد آنها به شما گوش فرا میدهند. مردم دلایل عملی را دوست دارند که به آنها میگویند چرا باید پول خود را صرف خدمات یا کالاهایی بکنند که نمیشناسند.
این کار از طریق گوش دادن به مشتری حاصل میشود. هر چه بیشتر با نگرانی ها و دغدغههای مشتریان خود آشنا باشید، میتوانید بفهمید که کدام ویژگیهای محصول برای آنها ارزشمندتر است و آنها از آن سود بیشتری میبرند. این کار باعث میشود که مشتری ها متوجه شوند که چرا در عمل این محصول میتواند برای آنها مفید باشد.
6-از شبکههای اجتماعی استفاده کنید
شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای موبایلی باعث آشنایی هزاران و میلیون ها مشتری بالقوه در نقاط مختلف دنیا با شما میشوند. در حال حاضر بدلیل همه گیری ویروس کرونا و کاهش مراجعات حضوری استفاده و کاربرد این شبکه ها به شدت بالا رفته است.
اگر برای افزایش سود و فروش خود از شبکههای اجتماعی استفاده نکنید، دامنه مشتریان خود را محدود میکنید. رسانههای اجتماعی و فروش آنلاین، یکی از تکنیکهای فروش مدرن هستند که باید تجارت خود را با آنها وفق دهید.
رقابت در صنعت فروش بسیار بالا است و شما برای رسیدن به موفقیت، باید از هر فرصتی استفاده کنید. هنوز هم بسیاری از فروشندگان برای افزایش فروش خود از تکنیکهای فروش قدیمی ،سنتی و منسوخ شده استفاده میکنند که در بیشتر مواقع جواب نمیدهد.
در پایان به صورت خلاصه تکنیکهای فروش را مرور میکنیم:
به مشتری گوش بدهید / نیازهای مشتری را پیدا کرده و برایشان راهکار ارائه دهید / مشتری قهرمان داستانت باشد / از شبکههای اجتماعی حداکثر استفاده را ببرید / ساعات مناسبی را برای تماس با مشتری انتخاب کنید.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
تلفن تماس: 09175211036 و 09175211035 -09177633164 ایمیل: info@tzit.ir
فروشگاه اینترنتی حساب شناس (برنامه حسابداری, طراحی فاکتور و گزارش) با داشتن تجربه 20 ساله در فروش ،نصب و پشتیبانی نرم افزارهای حسابداری و طراحی فاکتور و گزارشات - نماینده رسمی فروش نرم افزارهای حسابداری تیزپرداز و حسابداری حسابیار اوراش
تمامی کالا ،خدمات و فعالیتهای این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای فروشگاه حساب شناس محفوظ است -www.tzit.ir 2014-2022